Navigacija

Objave

Béla Tarr i Roberto Olla dobitnici Počasnog Srca Sarajeva 2013.

Sarajevo Film Festival i ove godine dodijelio je počasnu nagradu Srce Sarajeva. Nagrada se dodjeljuje pojedincima u znak priznanja za izuzetan doprinos afirmaciji i razvoju filmske industrije jugoistočne Evrope.

Sarajevo Film Festival 2013. svoje najviše priznanje dodijelio je Béla Tarru, jednom od najznačajnijih reditelja današnjice i osnivaču film.factory pri Univerzitetu Sarajevo School of Science and Technology (SSST) i Robertu Olli, izvršnom direktoru Eurimagesa, fonda Vijeća Evrope za podršku evropskoj kinematografiji.

BÉLA TARR
Mađarski reditelj Béla Tarr zbog svoje nemilosrdnosti nikada nije bio dio mainstream kinematografije. Filmski svijet ga smatra jednim od najoriginalnijih i najprestižnijih savremenih svjetskih autora. Okom kamere uspio je zabilježiti uticaj istorijskih promjena na Mađarsku – od postratnih godina carstva do sovjetske invazije, te od jadnih godina pod komunizmom do savremenih pokušaja privatizacije. Crpeći inspiraciju iz radova italijanskog neorealizma i francuskog novog talasa, te ispitujući današnju otuđenost i moral na provokativan način, njegovi filmovi imaju snažan uticaj na mlađu generaciju filmskih autora, kao što su Gus Van Sant i Jim Jarmusch.

Dodjeljujući mu svoje najviše priznanje Sarajevo Film Festival želi izraziti svoje poštovanje i zahvalnost ovom vrsnom filmskom stvaraocu koji je među prvima podržao Festival, i koji je odabrao Sarajevo za svoj, ali i dom prestižne film.factory.  

Béla Tarr se počeo baviti filmom kao amater kada mu je bilo 16 godina. Režirao je svoj prvi dugometražni film, FAMILY NEST (CSALÁDI TŰZFÉSZEK, 1977) sa 22 godine. Ovaj film, zajedno sa filmovima THE OUTSIDER (SZABADGYALOG, 1981) i THE PREFAB PEOPLE (PANELKAPSCOLAT, 1982) predstavlja prvu fazu opusa Bele Tarra, karakterističnu po problematiziranju društva i dokumentarističkom stilu.

Njegova TV adaptacija Shakespeareovog MACBETHA (1982), koju je snimio u samo dva kadra, najavila je promjenu i novu fazu u njegovom kreativnom radu. Sredinom 1980-ih, počeo je sarađivati sa piscem Lászlóm Krasznahorakijem, čiji su radovi poslužili kao osnova za Tarrove filmove DAMNATION (KÁRHOZAT, 1988), SATAN'S TANGO (SÁTÁNTANGÓ, 1994) i WERCKMEISTER HARMONIES (WERCKMEISTER HARMÓNIÁK, 2000).

Film DAMNATION je označio početak vizuelnog stila po kojem je Bela Tarr poznat i danas: specifičan crno-bijeli fotografski pristup i dugi, spori kadrovi, što je kulminiralo u sedmoiposatnoj adaptaciji Krasznahorakijevog romana, njegovog remek-djela SATAN'S TANGO.

Ovaj film ga je učinio svjetski poznatim, kao i WERCKMEISTER HARMONIES, koji je jednako priznat u svijetu. Njegov slijedeći film, THE MAN FROM LONDON, 2007 je zasnovan na romanu Georgesa Simenona.

Film THE TURIN HORSE (2011), kojeg je prije par godina najavio kao svoj posljednji film, predstavljen je na Filmskom festivalu u Berlinu, gdje je osvojio Veliku nagradu žirija – Srebrnog medvjeda, kao i Nagradu FIPRESCI.

ROBERTO OLLA
Roberto Olla je pravnik sa specijalizacijom u području audiovizuelne proizvodnje i medisjkog prava. Karijeru je  započeo kao istraživač za medijsko pravo na Evropskom univerzitetskom institutu u Firenci, nakon čega odlazi u Brisel, gdje se priključuje odjelu za distribuciju MEDIA programa Evropske Unije.
 
Bio je savjetnik za audio-vizuelna pitanja pri Evropskoj komisiji, a 2002. Olla odlazi u Strazbur, gdje radi kao projekt menadžer na dugometražnim filmovima za koprodukcijski fond Eurimages. Imenovan je za izvršnog direktora ovog fonda 2008. godine.
 
U njegovih dosadašnjih 5 godina na čelu Eurimagesa dao je veliki značaj punoj integraciji zemalja Jugostočne Evrope u evropski audiovizualni prostor. Pored brojnih koprodukcija iz našeg regiona koje su finansijski podržane iz Eurimagesa u tom periodu, reformisan je Eurimagesov program podrške distribuciji evropskog filma u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Gruziji, Makedoniji, Rusiji, Srbiji i Turskoj i lansiran potpuno novi program podrške digitalizaciji kino dvorana u tim zemljama, a uspostavljene su i 4 nagrade za razvoj koprodukcija od kojih se jedna dodjeljuje i na CineLink koprodukcijskom marketu Sarajevo Film Festivala.
 
Olla posvećeno dijeli svoje znanje i ljubav prema nezavisnom filmu sa novom generacijom mladih profesionalaca, držeći predavanja na velikom broju institucija za edukaciju i obuku te putujući širom svijeta u cilju promocije filmskih koprodukcija.

Nagrade 29. Sarajevo Film Festivala
Žiri Takmičarskog programa – igrani film 29. Sarajevo Film Festivala
Nagrade 28. Sarajevo Film Festivala
Partnerske nagrade 28. Sarajevo Film Festivala
Nagrade 27. Sarajevo Film Festivala