Navigacija

Objave

Žiri i filmovi u konkurenciji za Specijalnu nagradu za promicanje rodne ravnopravnosti 28. Sarajevo Film Festivala

Specijalnu nagradu za promicanje rodne ravnopravnosti Sarajevo Film Festival je uspostavio prošle godine kao nastavak aktivnosti kojima Sarajevo Film Festival daje doprinos uspostavi jednakopravnosti žena u filmskoj industriji.

Specijalna nagrada za promicanje rodne ravnopravnosti, čiji je sponzor MasterCard®, posvećena je debitantskim filmovima autorica. U konkurenciji za nagradu nalaze se debitantski filmovi rediteljica, iz različitih festivalskih programa. U ovogodišnju konkurenciju ulaze filmovi iz sljedećih selekcija: Takmičarski program – igrani film, Takmičarski program – dokumentarni film, Kinoscope, Kinoscope Surreal i Suočavanje s prošlošću.

U konkurenciji za Specijalnu nagradu za promicanje rodne ravnopravnosti 28. Sarajevo Film Festivala ove je godine 11 filmova: ŠEST SEDMICA / HAT HÉT, Noémi Veronika Szakonyi (Takmičarski program – igrani film), POMRAČENJE / FORMØRKELSEN, Nataša Urban (Suočavanje s prošlošću), DNEVNIK HRISTOVE NEVJESTE / TSCHODENNYK NARECHENOI CHRISTA, Marta Smerechynska, VEĆE OD TRAUME, Vedrana Pribačić (Takmičarski program – dokumentarni film), IZLIJEGANJE / PAHANHAUTOJA, Hanna Bergholm, HUESERA, Michelle Garza Cervera (Kinoscope Surreal), NAJGORI / LES PIRES, Lise Akoka, Romane Gueret, OGRTAČ OD DRAGULJA / ROBE OF GEMS, Natalia López Gallardo, POSLIJE SUNČANJA / AFTERSUN, Charlotte Wells, RATNI PONI / WAR PONY, Gina Gammell, Riley Keough, SANJAM ELEKTRIČNE SNOVE / TENGO SUEÑOS ELÉCTRICOS, Valentina Maurel (Kinoscope).

U žiriju za Specijalnu nagradu za promicanje rodne ravnopravnosti 28. Sarajevo Film Festivala su rediteljica, videoumjetnica, istraživačica Marta Popivoda, rediteljica Selma Spahić i producent i scenarist Miguel Valverde.

Sarajevo Film Festival i MasterCard® organiziraju tribinu "Ženska solidarnost u filmskoj industriji: Kako do nje?” u sklopu CineLink Talksa, konferencijskog dijela Industry programa Sarajevo Film Festivala. Panel će biti održan u Hotelu Europe, 18. augusta od 16 do 17 sati. Iz vizure rediteljica, producentica i casting direktorica, okupili smo snažne ženske glasove iz različitih sredina, generacija i iskustava kako bismo otkrili kako se može postići ženska solidarnost u filmskoj industriji. Na panelu će gostovati rediteljice Teona Mitevska (Sjeverna Makedonija) i Marta Popivoda (Srbija), producentica Anamaria Antoci (Rumunija) i casting direktorica Timka Graho (BiH). Razgovor će moderirati Amra Bakšić Čamo, producentica i voditeljica CineLinka.

FILMOVI U KONKURENCIJI ZA SPECIJALNU NAGRADU ZA PROMICANJE RODNE RAVNOPRAVNOSTI

DNEVNIK HRISTOVE NEVJESTE / TSCHODENNYK NARECHENOI CHRISTA
(Takmičarski program – dokumentarni film)
Ukrajina, 2021, 90 min.
Režija: Marta Smerechynska

Rediteljica filma Marta Smerechynska nakon šest godina razdvojenosti stupa u kontakt sa svojom sestrom Nastijom. Snima je u njenom novom domu – samostanu Hristovih nevjesti u zapadnoj Ukrajini.

HUESERA  
(Kinoscope Surreal)
Meksiko, Peru, 2022, 93 min.
Režija: Michelle Garza Cervera
Uloge: Natalia Solián, Alfonso Dosal, Mayra Batalla, Mercedes Hernández, Aída López, Martha Claudia Moreno

Dugogodišnji san Valerije i njenog supruga Raula konačno se ostvario: Valerija je trudna. Na početku sve djeluje savršeno. No, postepeno, ona postaje sve utučenija. U očekivanju majčinstva, Valerija se ne može osloboditi duboke sumnje u samu sebe i sveprisutnog osjećaja užasnutosti uzrokovanog vizijama bića nalik paucima.

IZLIJEGANJE / PAHANHAUTOJA 
(Kinoscope Surreal)
Finska, Švedska, 2022, 87 min.
Režija: Hanna Bergholm
Uloge: Siiri Solalinna, Sophia Heikkilä, Jani Volanen, Oiva Ollila, Reino Nordin

Kada dvanaestogodišnja gimnastičarka Tinja u šumi pronađe povrijeđenu pticu, ona odnosi njeno čudno jaje kući, ušuška ga u svoj krevet i njeguje do izlegnuća. Stvorenje koje izađe iz jajeta postaje Tinjin najbolji prijatelj i oživotvorena noćna mora.

NAJGORI / LES PIRES
(Kinoscope)

Francuska, 2022, 99 min.
Režija: Lise Akoka, Romane Gueret
Uloge: Mallory Wanecque, Timéo Mahaut, Johan Heldenbergh, Loïc Pech, Mélina Vanderplancke, Esther Archambault, Matthias Jacquin, Angélique Gernez, Dominique Frot, Rémy Camus, François Créton, Carima Amarouche

U gradiću Picasso na sjeveru Francuske, snimat će se film. Četvero lokalnih tinejdžera – Lily, Ryan, Maylis i Jessy – prolaze na audiciji. Svi u njihovom susjedstvu se  pitaju zašto su izbrani samo "najgori"?

OGRTAČ OD DRAGULJA / ROBE OF GEMS 
(Kinoscope)
Meksiko, Argentina, Sjedinjene Američke Države, 2022, 117 min
Režija: Natalia López Gallardo
Uloge: Nailea Norvind, Antonia Olivares, Aida Roa, Juan Daniel Garcia Treviño, Sherlyn Zavala Diaz, Balam Toledo

Usred tihog razvoda, Isabel sa dvoje djece odlazi u napuštenu seosku kuću u vlasništvu njene porodice. Uskoro otkriva da je María, sestra njene domaćice, nestala. Kada Isabel domaćici ponudi pomoć, između dvije žene uspostavlja se prešutni pakt da pronađu nestalu Maríju.

POMRAČENJE / THE ECLIPSE
(Suočavanje s prošlošću)
Režija: Nataša Urban

Jedanaestog augusta 1999. veći dio Evrope zaokupljen je potpunim pomračenjem sunca koje trenutačno čitavu Zemlju ostavlja u mraku. Dok svijet slavi, većina stanovnika Srbije zatvara se u svoje domove i nuklearna skloništa u strahu od mjesečeve sjene. Koristeći ovaj događaj kao metaforu za nečistu savjest nacije zbog posljedica njenih političkih izbora, autorica ovog esejističkog dokumentarnog filma suočava se sa ratnom i kriminalnom prošlošću svoje zemlje i zlom koje je još uvijek na slobodi.

POSLIJE SUNČANJA / AFTERSUN 
(Kinoscope)
Ujedinjeno Kraljevstvo, Sjedinjene Američke Države 2022, 98 min.
Režija: Charlotte Wells
Uloge: Paul Mescal, Frankie Corio, Celia Rowlson-Hall

Sophie se prisjeća zajedničke radosti i vlastite melanholije odmora koji je provela s ocem prije dvadeset godina. Uspomene, stvarne i izmaštane, popunjavaju praznine u snimcima mini DV kamere, dok Sophie u glavi pokušava pomiriti ono što je znala o svome ocu s onim što joj o njemu nije bilo poznato.

RATNI PONI / WAR PONY
(Kinoscope)

Sjedinjene Američke Države, 2022, 114 min.
Režija: Gina Gammell, Riley Keough
Uloge: Jojo Bapteise Whiting, Ladainian Crazy Thunder, Jesse Schmockel, Wilma Colhoff, Iona Red Bear

Film prati isprepletene priče dva mlada muškarca iz plemena Oglala Lakota koji odrastaju u Pine Ridge rezervatu. Sve što dvadesettrogodišnji Bill želi je da postigne nešto u životu. Odlučan je da ostvari američki san, bilo tako što će raditi kao dostavljač ili kao uzgajivač pudlica. U međuvremenu, dvanaestogodišnji Matho ne može dočekati da odraste i očajnički žudi za pohvalom svog mladog oca.

SANJAM ELEKTRIČNE SNOVE / TENGOS SUENOS ELECTRICOS 
(Kinoscope)
Belgija, Francuska, Kostarika, 2022, 110 min.
Režija: Valentina Maurel
Uloge: Reinaldo Amien Guttierez, Daniela Marin Navarro, Vivan Rodriguez, Adriana Castro Garcia

Eva ne može podnijeti činjenicu da njena majka želi renovirati kuću i riješiti se mačke koja je, dezorijentisana nakon razvoda Evinih roditelja, počela mokriti gdje god stigne. Eva želi živjeti kod svog oca koji, dezorijentisan poput mačke, proživljava svoju drugu mladost.

ŠEST SEDMICA / HAT HÉT 
(Takmičarski program – igrani film)
Mađarska, 2022, 95 min.
Režija: Noémi Veronika Szakonyi
Uloge: Katalin Román, Zsuzsanna Járó, Lana Szczaurski, Móni Balsai, András Mészáros, Kitti Keresztesi, Katalin Takács, Anna Györgyi

Buntovna tinejdžerka Zsófi živi u stančiću s mlađom sestrom Mesi i nestabilnom majkom Beom. Zsófi je prekasno shvatila da je trudna, te je odlučila da će, nakon što se porodi, dijete dati na usvajanje neplodnom paru. Bea ne može prihvatiti kćerkinu odluku, ali ne shvata da ni ona ni njeni životni uslovi nisu podobni za novorođenče.

VEĆE OD TRAUME
(Takmičarski program – dokumentarni film)

Hrvatska, 2022, 91 min.
Režija: Vedrana Pribačić

Dvadeset i pet godina nakon Domovinskog rata u Hrvatskoj, žene koje su preživjele mučenja, silovanja i ubistva voljenih i dalje su traumatizirane. Film prati grupu polaznica trogodišnjeg terapijskog programa.

ŽIRI

Marta Popivoda

Rediteljica, videoumjetnica, istraživačica, Srbija

Marta Popivoda je rediteljica, videoumjetnica i istraživačica koja živi i radi na relaciji između Beograda i Berlina. Glavne teme njenih radova su tenzije između sjećanja, historije i ideologije, kao i odnosi između kolektivnih i pojedinačnih tijela. Popivoda se njima bavi iz feminističke i queer perspektive. Njen prvi dugometražni dokumentarac, JUGOSLAVIJA, KAKO JE IDEOLOGIJA POKRETALA NAŠE KOLEKTIVNO TIJELO, premijerno je prikazan na 63. Berlinaleu, a kasnije je prikazan na mnogim međunarodnim filmskim festivalima. Film je dio kolekcije MoMA New York i prikazan je kao dio "What Is Contemporary Art?", MoMA-inom online kursu o savremenoj umjetnosti od 1980. godine do danas. Radovi su joj također predstavljeni u velikim umjetničkim galerijama, kao što su Tate Modern London, MoMA New York, MAXXI Rim, M HKA Antwerpen itd. Dobitnica je prestižne berlinske nagrade za vizuelnu umjetnost od Akademie der Künste Berlin i nagrade Edith-Russ-Haus za umjetnicu u usponu. Njen najnoviji dugometražni dokumentarni film PEJZAŽI OTPORA premijerno je prikazan u Tiger konkurenciji na 50. međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu 2021. godine i do sada je osvojio više od deset nagrada, među Kojima su: Cinema du Réel - Nagrada biblioteke; Jeonju IFF - Nagrada za najbolji film; Thessaloniki festival dokumentarnog filma - Nagrada Zlatnog Aleksandra; Sarajevo Film Festival - Srce Sarajeva za najbolji dokumentarni film; Beldocs - Nagrada za najbolji film; Lima Alterna IFF - Nagrada za najbolji film; Sevilla Evropski Film Festival - Najbolji/a redatelj/ica prvog ili drugog Evropskog igranog filma, i mnoge druge. Rad joj je izložen na 12. Berlinskom bijenalu i Manifesta 14 bijenalu.

Selma Spahić
Rediteljica, Bosna i Hercegovina

Selma Spahić rođena je 1986. god. Završila je Akademiju scenskih umjetnosti u Sarajevu. Potpisuje preko 30 pozorišnih režija i performansa, za koje je često i ko-autorica teksta, a među kojima su: “Hipermnezija” (Heartefact / BITEF, Srbija), “Grebanje ili Kako se ubila moja baka” (BNP ZE / Heartefact, BiH / Srbija), “Žene koje čiste” (CNP Podgorica, Crna Gora), “Tajna džema od malina” (SARTR / MESS, BiH), “Skupština” (Narodno pozorište Sarajevo / Kamerni teatar ’55 / SARTR, BiH), “Kokoš” (MESS / ZeKaeM / BITEF, BiH / Hrvatska / Srbija), “Liliom” (SNG Drama Ljubljana, Slovenija), “tisočdevetstoenainosemdeset” (SNG Drama Maribor, Slovenija), “Majstor i Margarita” (HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, Hrvatska), “Moja Fabrika” (BNP Zenica, BiH), “4 ujutro” (Pozorište Kostolanyi Dezso, Srbija), “The Clickworkers” (Schauspiel Stuttgart / ZeKaeM / Nowy Teatr, Njemačka / Hrvatska / Poljska), “Sedam strahova” (BNP Zenica, BiH), “Ljubičasto” (Kamerni teatar 55, BiH). U predstavama se fokusira na intimnu historiju i političnost intime, istraživanje fizikalnosti i feminističku dekonstrukciju patrijarhalnih narativa. Većina predstava je multimedijalna, inspirisana savremenom umjetnošću, igranim i animiranim filmom, te fotografijom. Predstave su višestruko nagrađivane u BiH i regiji, te bilježe učešće na renomiranim internacionalnim festivalima poput BITEF-a i Desire Central Stationa u Srbiji, Neue Theater Stücke aus Europa u Njemačkoj, Kontakta u Poljskoj ili Culturescapes u Švicarskoj. Od 2012. do 2017. bila je umjetnička direktorica Internacionalnog teatarskog festivala MESS, za koji je selektovala od 2009. do 2018. Trenutno je zaposlena na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Bila je članica žirija Takmičarskog programa - kratki film Sarajevo Film Festivala 2014. godine.

Miguel Valverde
Producent, scenarist, Portugal

Miguel Valverde rođen je 1971. godine, u Portimãu, Portugal. Diplomirao je pravo i specijalizovao se u autorskim pravima na Univerzitetu u Lisabonu. Prisustvovao je i kursevima i radionicama filma, scenarija, dramaturgije slike i uređivanja. Između 1997. i 2004. programirao je kratke filmove za nekoliko festivala poput FICA - Algarve međunarodnog filmskog festivala (Portugal) i Međunarodnog filmskog festivala u Skoplju (Makedonija). Godine 2003. pokrenuo je, zajedno s Nunom Senom i Ruijem Pereiraom, IndieLisboa – Međunarodni filmski festival, gdje je i danas jedan od reditelja, a odgovoran je i za selekciju portugalskih filmova, kao i kratkih filmova te je član odbora za selekciju igranih filmova. Bio je član žirija nekoliko filmskih festivala, između ostalog u CPH Doxs (Danska), Uppsala (Švedska), Hamburg (Njemačka), Winterthur (Švicarska), Valdivia IFF (Čile) i Janela Internacional de Cinema Recife (Brazil). Godine 2011. producirao je dva eksperimentalna kratka filma ENGINE i UM HOMEM À VARANDA koji su prikazani na nekoliko festivala i umjetničkih institucija. Godine 2015. producirao je dugometražni igrani film AQUI, EM LISBOA, koji je režirala grupa međunarodnih redatelja, među kojima su kratki segmenti FREUD UND FRIENDS Gabriela Abrantesa (Berlinale), L’OISEAU DE LA NUIT Marie Losier (Berlinale) i LOS BARCOS (IFFR). Trenutno je počasni predavač filma na nekoliko univerziteta u Portugalu.

 

UNIQA SEE FUTURE Fondacija, u saradnji sa Sarajevo Film Festivalom i Slano Film Days, pokrenula program podrške filmskim autoricama
Bosna i Hercegovina potpisala i ratificirala revidiranu Konvenciju Vijeća Evrope o kinematografskoj koprodukciji
U 2024. godini više od milion gledatelja u bh. kinima
Noć kina 18. decembra u Sarajevu uz besplatan ulaz, objavljujemo program!
Noć kina 18. decembra u Sarajevu, besplatan ulaz u kina!