Navigacija

Objave

Ove godine U fokusu su najuspješniji regionalni filmovi

Intervju sa Elmom Tataragić, selektoricom programa "U fokusu"

Ove godine u fokusu programa U fokusu je…? 
 
U Fokusu je sigurno dobar i kvalitetan film. A toga je ove godine bilo dosta u regiji. Ova turbulentna 2021. izuzetna je godina za regionalne kinematografije u kojoj se nije desio niti jedan veliki festival bez prisustva nekoliko regionalnih filmskih ostvarenja, koja su često osvajala i glavne nagrade festivala. 
 
Koja je karakteristika filmova selektiranih za ovaj program?
 
Filmovi su raznovrsni, a njihova zajednička karakteristika je što su ovo najuspješniji filmovi regije u protekloj godini koji su obilježili festivale u Veneciji, Sundanceu, Berlinu, Cannesu.
 
Ovaj program nema takmičarski karakter, ali izaziva veliku pažnju. Je li teško zadržati kvalitetu / prepoznatljivost jednog ovakvog programa?
 
U Fokusu je program koji donosi presjek najboljih filmova regije od Venecije 2020. pa sve do Sarajeva 2021. Dakle, kvalitete programa ovisi o kvalitetu regionalnih filmova, a ove godine kvalitete je bio nadprosječan. Nije se desio niti jedan festival A kategorije a da njemu nisu premijerno prikazani regionalni filmovi koji su često odnosili i glavne nagrade. Upravo tako je bilo sa filmom QUO VADIS, AIDA? bosanskohercegovačke najnagrađivanije rediteljice Jasmile Žbanić koji je svoju svjetsku premijeru imao u glavnom programu filmskog festivala u Veneciji. Nakon premijere film je prikazan na brojnim filmskim festivalima izuzetno zapaženo uz nagrade i sjajne ocjene i publike i kritike, da bi svoj trijumf imao kao nominirani za najbolji Međunarodni film za nagradu Oskar Američke akademije. BAD LUCK BANGING OR THE LOONY PORN, rumunjskog sada već kultnog reditelja Radua Judea, je film koji je osvojio Zlatnog medvjeda za najbolji film na ovogodišnjem filmskom festivalu u Berlinu. Kosovski film HIVE, Blerte Basholi osvojio je nagradu na Sundanceu... Dakle to nisu samo filmovi regije već i svijeta.
 
Kao dugogodišnja selektorica, ali i nagrađivana scenaristica koja je dugo u ovom poslu, šta biste rekli – jesu li promjene u filmskoj industriji velike u odnosu npr. prije 3 godine i koliko je na te promjene, u radu na filmu, u proizvodnji filma, utjecala pandemija?
 
Najviše se mijenja način promocije i distribucije filmova sa stavljanjem Interneta u prvi plan u odnosu na klasičnu kino distribuciju. Naravno, kino distribucija će se vratiti, ali Internet će ostati kao jedan novi prostor koji ima dosta mogućnosti. Što se samog kreativnog procesa tiče, tu se još ništa nije promijenilo osim Covid protokola koji ne utiče na samu kreativnost.
 
Radujete li se živom susretu s publikom? 
 
Susret sa publikom je krucijalan za svaki filmski festival te nužan za filmske autore. Radujem se, itekako se radujem, i susretu sa publikom ali i susretu sa kolegama iz regije. Dugo se nismo vidjeli i spremni smo da slavimo film skupa. No, sa pandemijom smo dobili novu publiku i to onu publiku koja nam se može pridružiti samo online i koju inače nikada ne bi upoznali. To je velika vrijednost i za festival ali i za film.
 
Šta je to što će Vam biti najveći izazov za 27. Sarajevo Film Festival?
 
Mislim da će najveći izazov biti spojiti on line festival sa pravim festivalom i učiniti da su oba podjednako kvalitetna i smislena. Mislim da je to kratkoročni izazov za sve ozbiljne filmske festivale na svijetu pa i za nas.
Ove godine U fokusu su najuspješniji regionalni filmovi
Predstavljamo filmove programa U fokusu 27. Sarajevo Film Festivala
U Fokusu 2020.
U fokusu: IVANA GROZNA
U fokusu: TI IMAŠ NOĆ